Позакласна робота

Тематична робота з Громадянської освіти

за темою Україна,Європа,Світ

1 варіант.10а, 10б.

                                                               Термін до 20:00 ( хто виконав тести за 17.05. ) 31.05.

                                                                                 до 16:00 ( хто їх ще не виконав ).31.05.

 

1.Міжнародне право – система юридичних принципів і норм договірного і звичаєвого характеру, які виникають у результаті погодження між державою та іншими суб’єктами міжнародного співтоваривства, що регулює відносини з метою мирного співіснування. А.Так.   Б.Ні.

2. Декларацію про державний суверенітет України було прийнято: А. 28.06.1990. Б. 16.07.1990. В. 28.06 1996.

3. Складний і суперечливий соціально – економічний процес налагодження тісного співробітництва європейських держав. Є одним із проявів провідної тенденції сучасного історичного розвитку – посилення всебічної взаємозалежності держав, передусім в економічній сфері, та подальшого зближення цивілізаційно споріднених національних спільнот. А. Інтеграція. Б. Міграція. В. Депортація.

4. Нині Україна підтримує активні дипломатичні відносини з 70 країнами світу, але не має своїх постійних представників у таких міжнародних організаціях, як ЮНЕСКО, МАГАТЕ. А. Так. Б. Ні.

5. У якому місті розміщено Європейський суд з прав людини? А. Варшава. Б. Страсбург. В. Лондон.

6. Надзвичайно важливим питанням було визнання України державами світу.Першими Україну визнали: А.Польша і Канада. Б. Латвія і Литва. В. Канада та США.

 

Тематична робота з Громадянської освіти

за темою Україна,Європа,Світ

2 варіант.10а, 10б.

                                                               Термін до 20:00 ( хто виконав тести за 17.05. ) 31.05.

                                                                                 до 16:00 ( хто їх ще не виконав ).31.05.

 

1.Міжнародне право – система юридичних принципів і норм договірного і звичаєвого характеру, які виникають у результаті погодження між державою та іншими суб’єктами міжнародного співтоваривства, що регулює відносини з метою мирного співіснування. Б.Так.   А.Ні.

2. Декларацію про державний суверенітет України було прийнято: Б. 28.06.1990. А. 16.07.1990. В. 28.06 1996.

3. Складний і суперечливий соціально – економічний процес налагодження тісного співробітництва європейських держав. Є одним із проявів провідної тенденції сучасного історичного розвитку – посилення всебічної взаємозалежності держав, передусім в економічній сфері, та подальшого зближення цивілізаційно споріднених національних спільнот. В. Інтеграція. Б. Міграція. А. Депортація.

4. Нині Україна підтримує активні дипломатичні відносини з 70 країнами світу, але не має своїх постійних представників у таких міжнародних організаціях, як ЮНЕСКО, МАГАТЕ. Б. Так. А. Ні.

5. У якому місті розміщено Європейський суд з прав людини? А. Варшава. Б. Страсбург. В. Лондон.

6. Надзвичайно важливим питанням було визнання України державами світу.Першими Україну визнали: Б. Польша і Канада. А. Латвія і Литва. В. Канада та США.

 

 Тестова робота з історії України для 10-А

                                                              за темою Україна в роки Другої світової війни.

                                                               термін виконання  29.05. 2 урок, 2 варіант.   

 

1.Співвіднести термін з його характерною ознакою. Б. «Українська карта». А. «Українське питання». Г. Пакт Ріббентропа – Молотова. В. Договор про дружбу й кордон. Є. Латвія. Д. Литва. Ж. Сушко. З. Ватутін. І. Берест. Л. Бессарабія. К. Північна Буковина. М. Тимошенко. 1. Найпомітніша фігура закритого процесу у Львові. 2. 23.08.1939.   3. командир українського легіону створеного абвером. 4. Начальник штабу Українського фронту. 5. 28.09.1939. 6. Комплекс проблем у міжнародних відносинах пов’язаних із українською проблемою в міжвоєнній Європі. 7. Держава, яка за таємними протоколами опинилась в зона впливу СРСР. 8. Командувач Українського фронту. 9. Це питання про роль українського фактора у внутрішньому житті держав, до складу яких входили українські землі. 10. Регіон, який СРСР окупує в 1940 році. 11. Держава, яка за таємними протоколами опинилась в зоні впливу Німеччини. 12. Регіон, який за таємними протоколами опинився в зоні впливу СРСР.

2. Установіть відповідність. 2. Олексій Берест. 1. Кузьма Дерев’янко. 5. Сидір Ковпак. 4.

Кожедуб. 3. Тарас Боровець. 6. Олег Ольжич. 8. Ярослав Стецько. 7. Роман Шухевич.

10. Львів. 9.Одеса. 12. Рівне. 11. Ужгород. А.Військовий діяч, командувач 3, згодом 2

Українським фронтом. Б. Генерал, приймав капітуляцію Японії в 1945 р. В. Командир

партизанського з’єднання, двічі Герой Радянського Союзу. Г. Лейтенант, що встано-

вив Прапор перемоги над рейстагом. Д. Пілот, збив понад 60 літаків ворога, тричі Ге-

рой Радянського Союзу. Є. Командир УПА. Ж. Голова українського уряду, створеного

у Львові 30.06..1941. З. Командир « Поліськой Січі» з псевдонімом Т.Бульба.І. Лідер

однієї з фракцій ОУН. К. Один з лідерів ОУН ( м ), поет. Л. Закарпаття. М. Трансніст-

рія. Н. Прифронтові області.О. Райхскомісаріат « Україна».Р. Дистрикт « Галичина».

                                      За кожну правильну відповідь 0,5 б.              

Тестова робота з історії України для 10-А

                                                                 за темою Україна в роки Другої світової війни

                                                               термін виконання  29.05. 2 урок.         1 варіант.

 

1.Співвіднести термін з його характерною ознакою. А. «Українська карта». Б. «Українське питання». В. Пакт Ріббентропа – Молотова. Г. Договор про дружбу й кордон. Д. Латвія. Є. Литва. Ж. Сушко. З. Ватутін. І. Берест. К. Бессарабія. Л. Північна Буковина. М. Тимошенко. 1. Найпомітніша фігура закритого процесу у Львові. 2. 23.08.1939.   3. командир українського легіону створеного абвером. 4. Начальник штабу Українського фронту. 5. 28.09.1939. 6. Комплекс проблем у міжнародних відносинах пов’язаних із українською проблемою в міжвоєнній Європі. 7. Держава, яка за таємними протоколами опинилась в зона впливу СРСР. 8. Командувач Українського фронту. 9. Це питання про роль українського фактора у внутрішньому житті держав, до складу яких входили українські землі. 10. Регіон, який СРСР окупує в 1940 році. 11. Держава, яка за таємними протоколами опинилась в зоні впливу Німеччини. 12. Регіон, який за таємними протоколами опинився в зоні впливу СРСР.

2. Установіть відповідність. 1. Олексій Берест. 2. Кузьма Дерев’янко. 3. Сидір Ковпак. 4.

Кожедуб. 5. Тарас Боровець. 6. Олег Ольжич. 7. Ярослав Стецько. 8. Роман Шухевич.

9. Львів. 10.Одеса. 11. Рівне. 12. Ужгород. А.Військовий діяч, командувач 3, згодом 2

Українським фронтом. Б. Генерал, приймав капітуляцію Японії в 1945 р. В. Командир

партизанського з’єднання, двічі Герой Радянського Союзу. Г. Лейтенант, що встано-

вив Прапор перемоги над рейстагом. Д. Пілот, збив понад 60 літаків ворога, тричі Ге-

рой Радянського Союзу. Є. Командир УПА. Ж. Голова українського уряду, створеного

у Львові 30.06..1941. З. Командир « Поліськой Січі» з псевдонімом Т.Бульба.І. Лідер

однієї з фракцій ОУН. К. Один з лідерів ОУН ( м ), поет. Л. Закарпаття. М. Трансніст-

рія. Н. Прифронтові області.О. Райхскомісаріат « Україна».Р. Дистрикт « Галичина».

 

За кожну правильну відповідь 0,5б.

 Итоговая работа по Истории Украины. 8 класс

Тема: Украинские земли в 20-90-х гг. XVIII в.

Дата 29.05. 4урок.

 

Выберите правильный вариант.

1.     Укажите, когда вышел царский указ об окончательной ликвидации гетманства в Украине.

А. 1764 г.

Б. 1768 г.

В. 1775 г.

Г. 1783 г.

2.     Укажите, какие украинские земли вошли в состав Российской империи в результате русско-турецких войн второй половины XVIII в.

А. Правобережная Украина

Б. Закарпатье

В. Восточная Галичина

Г. Южная Украина

3.     Установите хронологическую последовательность событий второй половиныXVIII в.

А. Ликвидация полково-сотенного строя в Слободской Украине

Б. Прекращение деятельности Второй Малороссийской коллегии

В. Присоединение к России территории Правобережной Украины

Г. Закрепощение крестьян Левобережья и Слобожанщины

4.     Установите соответствие между именем исторического деятеля и его краткой характеристикой.

1. М. Зализняк; 2. П. Калнышевский; 3. О. Довбуш; 4. И. Гонта

А. Фастовский полковник, возглавивший восстание на правобережье

Б. Предводитель гайдамаков во время Колиивщины, казацкий атаман, возглавивший повстанцев, которые собрались в урочище Холодный Яр

В. Сотник Уманского полка, который в годы Колиивщины в ходе взятия гайдамаками Умани перешел на сторону восставших

Г. Знаменитый предводитель повстанцев, который нападал на шляхетские имения на Коломыйщине, Буковине, в Закарпатье

Д. Последний кошевой атаман Запорожской Сечи перед ее ликвидацией по приказу Екатерины II

5.     Установите хронологическую последовательность событий второй половиныXVIII в.

А. Второй раздел Польши

Б. Присоединение Крыма к Российской империи

В. Присоединение Галичины к владениям австрийских Габсбургов

Г. Начало Колиивщины

 

6.     Дайте определение понятия.

Паланка – это…

 

 Тестова робота з Громадянської освіти

за темою Україна – член європейського та світового співтоваривства

                                  17.05. 1 варіант, термін виконання 10-А – 16:30 -17:15.   10-Б -17:00 -17:45.

          1.Співвіднести термін з його характеристикою.А. Україна – повноправний член організації. Б.  

           Україна – асоційований член організації. В. Україна прагне до членства в цій організації.

           1.ЄС. 2. Рада Європи. 3. ОБСЄ. 4. ГУАМ. 5. ОЧЄС. 6. ЦЄІ. 7. СОТ. 8. ООН. 9. НАТО.

              2. Розташувати в хронологічній послідовності дату коли Україна почала співробітництво з..

А. РЄ. Б. ЄС. В. ОБСЄ. Г. ГУАМ. Д. ОЧЄС. Є ЦЄІ. Ж. СОТ. З. ООН. І.Програма НАТО « Партнер-

ство заради миру».

   

Тестова робота з Громадянської освіти

за темою Україна – член європейського та світового співтоваривства

                                  17.05. 2 варіант, термін виконання 10-А – 16:30 -17:15.   10-Б -17:00 -17:45.

          1.Співвіднести термін з його характеристикою.А. Україна – повноправний член організації. Б.  

           Україна – асоційований член організації. В. Україна прагне до членства в цій організації.

           3.ЄС. 2. Рада Європи. 1. ОБСЄ. 4. ГУАМ. 5. ОЧЄС. 6. ЦЄІ. 9. СОТ. 8. ООН. 7. НАТО.

              2. Розташувати в хронологічній послідовності дату коли Україна почала співробітництво з..

З. РЄ. В. ЄС. Б. ОБСЄ. І. ГУАМ. Ж. ОЧЄС. Є ЦЄІ. Д. СОТ. А. ООН. Г.Програма НАТО « Партнер-

ство заради миру».

             Підготовка учнів до участі у Всеукраїнських конкурсах

Способи спростування аргументів опонента
Вам вже відомо, що спростування - це демонстрація того, що ваш аргумент сильніший за аргумент опонента або його аргумент не надто вагомий. Спростувати  можна різними способами. Якщо ви хочете показати перевагу ваших аргументів, скористайтеся такими методами як:
1.заперечення ( аргументи опонентів заперечуються і пропонуються  докази того, чому їх слова неправильні:»Ні, це не так, тому що…»,
2.мінімізація (обгрунтованість аргументів не заперечуються, але значення їх для слухача зменшується):»Так, ми згодні, але це поодинокий випадок ( впливає лише на окремих людей, було давно і т.д.)».
3.перевага( з аргументом опонента можна погодитися , але навести інші, вигідні для себе факти, спираючись на важливіші цінності):»Це справді так, підприємство забруднює повітря,але воно єдине дає нашим мешканцям робочі місця і можливість прогодувати свої сім’ї».
4.«бумеренг»(аргументи повертаються проти тих, хто їх висловив): «Так, справді, під час святкування Нового року ялинки вирубуються. Але це і добре, оскільки вони висаджуються саме для цього , і ці вирубки звільняють місце для нових насаджень».
Якщо ви хочете, спростувати, звернути увагу слухачів на хиткість аргументів опонента, використовуйте:
5.демонстрацію невідповідності аргументів до обговорення теми: «Ваш аргумент про шкоду куріння для здоров’я того, хто палить неспростовний. Але сьогодні ми обговорюємо тему про заборону куріння в громадських місцях».
6.демонстрацію суперечливості аргументів опонента. Почувши щось на кшалт: «Ви не маєте рації, стверджуючи, що я не був на заняттях. Я був, ви просто не помітили, і взагалі, у мене є довідка!»- ви можете вказати на те, що це взаємно суперечливі фрази.
7.демонстрація сумніву в достовірності фактів, надійності джерела інформації компетентності авторитету, на які посилається опонент. Ви також можете ставити під сумнів думку, що грунтується на окремому прикладі, типовість прикладу, що посилається на наявність винятків і т.д.
Як бачите, існує безліч способів спростування.І кожний із них спрямований на конкретну ситуацію. Одне з основних правил - слухати опонента і направляти ваше спростування саме на його слова, на те , що було сказано, а не на його позицію в цілому.



Регламент історичного раунду:
1.            Опонент викликає Доповідача на завдання – 1 хв.
2.            Доповідач приймає чи відхиляє виклик – 1 хв.
3.            Підготовка до доповіді – 2 хв.
4.            Доповідь – 7 хв.
5.            Запитання Опонента до Доповідача та його відповіді – 2 хв.
6.            Підготовка до опанування – 2 хв.
7.            Опанування - 5 хв.
8.            Запитання Рецензента до Доповідача та до Опонента , їх відповіді – 3 хв.
9.            Підготовка до рецензування – 2 хв.
10.            Рецензування відповідей Доповідача й Опонента – 3 хв.
11.            Заключне слово Рецензента, Опонента й Доповідача (загальна полеміка) – 5-7 хв.
12.            Запитання журі – 2 хв.
13.            Виставлення оцінок – 2 хв.
14.            Слово журі – 3 хв.
Дії проводяться відповідно до поданої схеми:

Трикомандний раунд
Чотирикомандний раунд
Дія
Дія
Команда
l
ll
lll
Команда
l
ll
lll
lV
1
Д
Р
О
1
Д
С
Р
О
2
О
Д
Р
2
О
Д
С
Р
3
Р
О
Д
3
Р
О
Д
С

4
С
Р
О
Д

Лист оцінки участі у дискусії
Вид діяльності
Бали
1.
Визначення власної позиції
+ 2 бали
2.
Суттєвє зауваження
+ 1 бал
3.
Переконливий аргумент
+ 1 бал
4.
Чи наведено аргументи, що відповідають темі
+ 1 бал
5.
Чи були спростовані аргументи опонентів
+ 2 бал
6.
Чи був виступ емоційним
+ 1 бал
7.
Залучення до дискусії інших учасників
+ 1 бал
8.
Уточнююче запитання, що просуває дискусію уперед
+ 1 бал
9.
Виявлення протиріч у позиціях учасників дискусії
+ 2 бали
10.
Пасивність у дискусії
-1 бал
11.
Перебивання інших
-1 бал
12.
Намагання говорити тільки самому/самій
-1 бал
13.
Загальна сума балів
 9

Виступ членів команд протягом історичного раунду

Доповідач (один або два члени команди на рівних правах) викладає суть рішення завдання, акцентуючи увагу на наукових підходах в історії до того чи іншого факту, події. Під час свого виступу доповідач має право використовувати раніше підготовлені малюнки, схеми, карти, слайди, фотографії, комп’ютерні технології. Має право не відповідати на запитання опонента до початку обговорення доповіді, не відповідати на запитання, на які вже була дана відповідь, якщо питання некоректні або виходять за рамки наукової дискусії з даного завдання.

Опонент (один або два члени команди) висловлює критичні зауваження до доповіді, указує на її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки у висвітленні даної проблеми. Опонент повинен формулювати свої запитання у ввічливій, коректній формі, повторювати й уточнювати свої запитання на прохання доповідача та журі. У відбіркових історичних раундах опонент не має права висвітлювати своє розв’язання завдання, але може вказати на недоліки в доповіді.

Рецензент (один член команди) дає коротку оцінку виступам доповідача і опонента. Рецензування не повинно копіювати опанування. Рецензент дає оцінку виступу доповідача у випадку, якщо вона не збігається з оцінкою опонента або якщо опонент не помітив неточностей та істотних недоліків у відповіді.

Спостерігач бере участь у загальній полеміці. Питання, які ставить спостерігач, повинні бути уточнюючими, стосуватися тільки доповіді, яка була заслухана.

Під час історичного раунду кожен член команди має право виступати в ролі Доповідача, Опонента, Рецензента ТІЛЬКИ ОДИН РАЗ. Запитання може задавати будь-який член відповідної команди. Відповідає на запитання Доповідач, Опонент або доповнюють відповідь члени їх команд (їх дозволу ведучого).

Обмеження кількості виступів
Кожний учасник команди протягом одного історичного раунду (3 або 4 дії) може виступати не більше одного разу.
Уточнюючи запитання та відповіді на них, а також участь у полеміці виступами не вважаються.

Типові помилки , яких припускають команди в ході боїв:

  • недосконала структура доповіді, відсутність посилань на наукову літературу.
  • підміна опанування рецензуванням (нерозуміння різниці між опануванням і рецензуванням).
  • відсутність власної точки зору.
  •  нечітке визначення понять і хронологічних меж питання.
  • недостатнє використання джерельної бази.
  • слабка аргументація.
  • нераціональне використання часу доповіді (опанування, рецензування), використання зайвої інформації.
  • наявність мовленевих помилок, низький рівень ораторських здібностей.
Без таких визначень можна вважати, що доповідач і не приступав до розгляду проблеми. Наприклад , не можна вважати , що доповідач і не приступав до розгляду проблеми. Наприклад, не можна розглядати Не всі доповідачі на початку свого виступу давали визначення окресленим у проблемному питанні «Шевченко: народний митець чи провідник національної ідеї» без визначень: хто такий «народний митець» і хто такий «провідник національної ідеї.»
Із попередньої проблемою пов’язана ще одна. У процесі розгляду турнірного питання потрібно не тільки проаналізувати одну конкретну подію, а й зазирнути «на крок уперед і на крок назад». Інакше виходять казуси. Наприклад, відповідаючи на питання про міжвоєнні відносини СРСР і Німеччини, один із гравців заявив, що СРСР брав участь у Першій світовій війні. У іншому бої гравці не могли точно вказати на дату початку Реформації (питання було про Яна Гуса, який помер за сто років до цього, але питання звучав термін «протестант»).

Окремо потрібно відзначити роботу опонентів і рецензентів. Питання, які задають доповідачам команди, що грають ці ролі, не завжди стосуються самого рецензування або опанування. Це домашні заготовки, які уточнюють фактичну сторону справи, але не потрібні» самим опонентам для розбору доповіді та показу його слабких місць, тобто опоненти й рецензенти  погано розуміють, як можно використовувати уточнюючи питання для «контргри». Учням можна порадити подивитися фільми, де висвітлена робота адвоката на судовому засіданні. Їхні запитання свідкам супротивної сторони не відразу зрозуміли, але вони «грають» у підсумковому  виступі адвоката. Рецензенти та опоненти намагаються  показати проблемні сторони доповіді, але часто формально. Необхідно все-таки говорити про реальну науковість,логічність доповіді, про те , як доповідач розкриває тему та чи підходить наведені доповідачем аргументи для підтвердження заявленої ним позиції.

Уникнути названих помилок допоможе фрагмент опанування.
Фрагмент опанування на питання «Вестфальська система: фундамент релігійного миру чи «консервація протистояння»?
«Дякуємо доповідачеві за проведену роботу та представлену доповідь. Слід відмітити, що доповідь була чітка, структурована, основні моменти викладені доступно та в логічній послідовності. У доповіді присутні історичні поняття, терміни, які дозволяють розкрити тему.
Ви вважаєте Вестфальську систему: фундаментом релігійного миру, бо були визнані рівноправними всі релігії: католицька, лютеранська, кальвіністська? Погоджуюся з вами, дійсно, результатом Тридцятилітньої війни стало припинення спроб католицьких країн знищити протестантські держави, а також стабілізації становища в Європі.
Але ж під прикриттям пишних фраз про «свободу» була закріплена роздробленість і безпорадність
Німеччини та Італії. Чи не вважаєте ви це консервацією протистояння?
Серед багатьох держав, що складали «Священну Римську імперію німецької нації» поступово виділилося своїми розмірами й силою Брандербурзько - Прусське королівство, яке на початку 18ст. стає королівством Пруссією. Його правляча династія Гогенцолерни проводила політику укріплення військової сили своєї держави. А видатний полководець і державний діяч Фрідріх 2 вів війни, спрямовані на захоплення чужих земель. Протистояння й суперництво Англії та Франції визначити подальший перебіг подій європейської історії. Чи не підтверджує сама історія тезу про те, що Вестфальська система – це не консервація протистояння.
Наведу ще аргументи на підтвердження цієї позиції:

  1. Вестфальська система закріпила в міжнародному праві право сильного.
  2. Вестфальська система не заборонила, а дозволила насильницькі загарбницькі війни.
Вестфальська система закріпила принцип невтручання у внутрішні справи інших країн. Наслідком реалізації цього принципу став геноцид євреїв, порушення прав людини, сталінські репресії в СРСР. Ці наслідки стали результатом консервації протистояння між державою та народом, що закріпила Вестфальська система принципом невтручання у внутрішні справи інших країн.
Хотілось би почути про три  групи протиріч, окрім релігійних, які були на той час. Ми тому запитали, чому ви не читали тексту Вестфальського миру, що не існує тексту Вестфальського миру на російській та українській мовах, є тільки на німецькій мові.
Таким чином, на думку нашої команди, питання розглянуто не повністю, доповідь недостатньо аргументована».
Типові помилки доповідача
Роль доповідача (з дозволу журі – співдоповідача) є дуже важливою, оскільки за умови успішного її виконання гравець і команда в цілому можуть отримати максимальну кількість балів. Відповідно до правил проведення турніру бали за виступ доповідача помножуються на коефіцієнт, який дорівнює трьом. Тобто команда може отримати стільки ж балів, скільки опонент і рецензент разом.
Типові помилки: майже не використовуються наукові праці з відповідного питання.
Типові помилки опонента:
1.Агресивна політика опонента  Відсутність подяки за доповідь (за це знімається півбала). Нав’язувати свої точки зору (під час опанування потрібно вказувати на недоліки доповіді, а не висловлювати точку зору на проблему своєї команди). Опанування від свого імені («я вважаю» замість «наша команда вважає» або «ми вважаємо»)
2.Відсутність лінії опанування Досить часто опанування проходить без чіткої лінії. Після зауважень, під час полеміки та висловлювання захисної позиції доповідачем, опонент вимовляє:»ми не згодні», але не доводить свою думку, не пояснює причини свого заперечення. Така позиція завжди  є програшною.
Типові помилки рецензента
Рецензія починається з подяки доповідачеві й опоненту. Необхідно дотримуватися загальноприйнятих правил під час виступу. Уникати типові помилки під час рецензування:
1.Відсутність  додаткових уточнювальних питань опоненту та доповідачу
2.Висловлювання власної думки замість рецензування.
3.Пасивна роль у загальній полеміці.
4.Нераціанальний розподіл обов’язків членів команди: рецензентом виступає сильний учень, який втрачає шанс бути доповідачем, чия роль оцінюється з більшим коефіцієнтом.

Підготовка доповіді відбувається за чіткою схемою:
1.       Визначення актуальності питання. Актуальність - важливість, значимість чого-небудь на сьогодні, сучасність, злободенність.
2.     Проблематика. Завдання,що потребує розв’язання, вивчення, дослідження. Проблематика-розгортання проблеми в процесі мислення, роздумів. Під час визначення проблеми треба звернути увагу на саме питання. Як привило, воно містить поняття та його сутність. При цьому актуальність і проблематика не повинні займати багато місця в доповіді. Декілька лаконічних, доступних для сприйняття речень.
3.                Стан висвітлення питання в науковій літературі. Звичайно, учню складно вивчити назви статей, монографій. Тут можна навести сутність наукових дискусій з цього питання або висвітлити інтерес науковців із даної проблеми.
4.                Позиція команди визначається або на початку доповіді, або перед початком висвітлення аргументів на захист своєї позиції.
5.       Аргументація краще сприймається слухачем, якщо вона чітка, лаконічна, підтверджена фактами. зазвичай достатньо 3-6 аргументів на захист думки команди.
6.      Бажано показати обізнаність у проблемі та навести декілька контраргументів, визначити їх або спростувати.
7.                Міжнародний досвід  дослідження проблеми.

8.                 Висновки, що підтверджують позицію команди.



2 комментария:

  1. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  2. Інформація про технологію гри на турнірі для мене просто знахідка! Дякую!

    ОтветитьУдалить